משחקי קלפים ללימוד חשבון
מתמטיקה לא חייבת להיות משעממת ומעייפת לילדים. למעשה, אחת הדרכים היעילות ביותר להפוך את הלמידה לכיף היא באמצעות משחקי קלפים ללימוד חשבון שיכולים להיות כלי מעולה להציג ולחזק מושגי מתמטיקה כמו כפל, חילוק, חיבור וחיסור. היום, נחקור חמישה משחקי קלפים מרגשים שהורים יכולים לשחק עם הילדים שלהם, מה שהופך את המתמטיקה לחוויה מהנה לכל המשפחה.
מלחמת כפל:
מטרה: לתרגל עובדות כפל ולשפר חישובים שכליים מהירים.
הוראות:
* הסרת כל קלפי הפנים מחפיסת קלפים רגילה (השארת מספרים 1-10 בלבד).
* חלק את החבילה שווה בין שני שחקנים.
* כל שחקן הופך כרטיס בו זמנית.
* הכפל את שני המספרים יחד כדי למצוא את התשובה.
* השחקן בעל התוצאה הגבוהה ביותר זוכה בסיבוב ואוסף את שני הקלפים.
* המשחק ממשיך עד אשר נעשה שימוש בכל הקלפים.
* השחקן עם הכי הרבה קלפים בסוף הוא המנצח.
קרב חילוק:
מטרה: להגביר את מיומנויות החילוק תוך קידום חשיבה אסטרטגית.
הוראות:
* כמו במלחמת הכפל, אבל הפעם שחקנים מחלקים שני מספרים במקום להכפיל.
* השחקן עם המנה הגבוהה ביותר (ללא שארית) זוכה בסיבוב ואוסף את שני הקלפים.
סנאפ חיבור:
מטרה: לחזק מיומנויות חיבור ולשפר את ההכרה בצירופי מספרים.
הוראות:
* לערבב חפיסת קלפים ולמקם אותה עם הפנים כלפי מטה.
* שחקנים מתחלפים בתורות ומסירים קלף מהחפיסה, אחד בכל פעם.
* ברגע ששני קלפים רצופים מתחברים כדי להרוויח סכום של 10 (למשל 4 + 6 או 7 + 3), השחקן הראשון שצועק ”Snap!” זוכה בסיבוב ואוסף את שני הקלפים.
* השחקן עם הכי הרבה קלפים בסוף הוא המנצח.
חיסור דגים:
מטרה: תרגול מיומנויות חיסור ולחזק את יכולות הזיכרון.
הוראות:
* הסירו את כל קלפי הפנים מחפיסת קלפים רגילה וחלקו חמישה קלפים לכל שחקן.
* הקלפים הנותרים יוצרים את ”בריכת הדגים”.
* שחקנים בתורות מבקשים מספר מסוים כדי להשלים את משוואת החיסור.
* אם לשחקן המבוקש יש את הקלף הנכון, עליו לתת אותו לשחקן המבקש.
* אם לשחקן המבוקש אין את הקלף, הם אומרים ”לך לדוג”, והשחקן המבקש לוקח כרטיס מברכת הדגים.
* המשחק ממשיך עד שכל הקלפים הותאמו אחד לשני.
* השחקן עם המשוואות השלמות ביותר בסוף, הוא המנצח.
רמי מתמטי:
מטרה: לחזק פעולות מתמטיות בסיסיות תוך פיתוח אסטרטגיה וחשיבה ביקורתית.
הוראות:
* השתמשו בחפיסת קלפים סטנדרטית עם קלפי פנים.
* כל שחקן מקבל לשבעה קלפים.
* הקלפים הנותרים יוצרים את ערימת השליפה ממנה לוקחים קלפים.
* השחקנים בתורם שולפים קלף מהערימה.
* המטרה היא ליצור סטים או סדרה של מספרים המייצגים חיבור, חיסור, כפל, או משוואות חילוק.
* המנצח הוא השחקן הראשון שנפטר מכל הקלפים על ידי יצירת משוואות נכונות.